ناگه طلوع عشق...

مرا امید وصال تو زنده می دارد...

ناگه طلوع عشق...

مرا امید وصال تو زنده می دارد...

کار او دارد که حق را شد مرید
بهر کار او ز هر کاری برید
دیگران چون کودکان این روز چند
تا به شب بر خاک بازی می کنند
مولوی

داغ جدایی به دل..

پنجشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ق.ظ

 این شعر را از بچگی از شهرام ناظری شنیده بودم که در وصف شهدا خوانده بود. بعدها سالهای اولی که به حوزه آمده بودم این ابیات را با صدای فوق العاده نازنین و غیر قابل وصف حاج دایی رضا هم شنیدم، که در فراق دوستان شهیدش آرام میخواند و با لطافتی که مختص خودش بود زنگارها را از ظلمتکده‌ی دل سیاه من و امثال من می شست. 

امشب که رفته بودم از پارکینگ خانه وسیله ای بردارم، طبق معمول چون صدا میپیچد زدم زیر آواز. چند ثانیه اش را ضبط کردم. یادش بخیر قبل ترها این صدا اگر زیبایی نداشت که نداشت، شاید اقلا مختصر سوزی داشت. حالا که که دیگر از شدت آلودگی و روسیاهی همان را هم ندارد.. 

می‌گذرد کاروان، روی گل ارغوان

قافله ‌سالار آن، سرو شهید جوان

در غم این عاشقان، چشم فلک خون ‌فشان

داغ جدایی به دل، آتش حسرت به جان

خورشیدی تابیدی،‌ ای شهید

در دل‌ها جاویدی،‌ ای شهید

می‌گرید در سوگت، آسمان

می‌سوزد از داغت، شمع جان

  • ۹۵/۱۱/۰۷
  • محمد

نظرات  (۲)

ما برای احیا خودمان فاتحه می‌خوانیم نه از برای آن بزرگواران.
شهید آشنا زیاد دارم، عزیزانی که رزق معنویم را از آنها طلب می‌کنم و بواسطه آنها راه یافته‌ام به حقایق..
اما نسبت خونی با شهیدی در بهشت زهرا ندارم.
پاسخ:
خوشا به سعادتتون که توفیق زیارت و بهره مندی از سفره ی معنوی شهدا رو دارید...
مطلبی در مورد عمویم نوشتم که اشاره ای هم دارد به جمله ی شما که فرمودید : ما برای احیاء خودمان فاتحه می خوانیم.
در صفحه اینستاگرامتان دیدم عموی شهیدتان هم‌نام شما در قطعه ۲۸ آرمیده‌اند اگربرایتان مقدور است نشانی مزارشان رو مرقوم می‌کنید که پنج شنبه‌ها بر سر مزارشان فاتحه‌ای نثار کنم؟
پاسخ:
بی نهایت ممنون از لطفتون، منت میگذارید بر من
همه امید من به درگاه خدا بعد از دعای پدر و مادر، شفاعت عموی عزیزتر از جانم است. لطفتون رو فراموش نمیکنم
قطعه ی ۲۸ ردیف ۴۲ شماره ۲۱
اگر اشکال نداره میتونم بپرسم شما هم احیانا شهید آشنایی در بهشت زهرا (س) دارید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی